Beskrivelse
Esu
ECoS 50210 der med sine 6 Amp til sporet gør styreenheden til en af de mest kræftfulde på markedet, og dermed parrat til selv de største H0 anlæg, spor 0, G samt 1.
Med til ECoS 50210 medfølger en 150 Watt stor transformator, der kan justeres til at afgive et varieret output på mellem 15 og 21 Volt, alt efter den opgave den skal løse fra kørsel med spor N til det store Spor 1 havetog. ECoS går desuden ud med op til 4 Amp. på skinnerne, hvorved behov for brug af en booster kun vil forekomme på meget store anlæg.
ECoS kan forvalte op til 16384 lokomotiver, med op til 9999 adresser med op til 128 køretrin i DCC og op til 255 adresser med op til 27 køretrin i Märklin Motorola. Alle lokomotiver kan individuelt fremstå med eget billede samt programmeres med selvforklarende piktogrammer for de forskellige funktioner.
ECoS 50210 understøtter DCC, Märklin Motorola herunder lokomotiver med Mfx samt RailCom.
Alle typer af sporskifter, tresporskifter samt krydsspor ligger klar i ECoS database, og kan på lige fod med signaler styres via magnetdekoder eller den i signaler eller sporskifter indbyggede dekoder.
ECos 50210 håndterer på til 1024 køreveje med op til 256 sporskifter og/eller signaler i hver kørevej.
Den indbyggede sporplan med op til 99 sider, gør det let at overskue alle magnetartikler på banen, og inddele dem i f.eks. Hovedbanegård, skyggebanegårde, Sidebanegårde samt rangererområder og meget meget mere. Farver på skærmen gør det samtidig legende let at beskue situationen på anlægget.
Det er muligt at lave op til 8 forskellige automatiske pendulstrækninger hvor tilbagemeldningsmoduler af typen S88 søger for at alt foregår pr. automatik, således får du med ECos 50210 en blind køremakker” der kan skabe automatisk pendul kørsel på din bane.
Med ECos 50210 kan du lave et programmeringsspor, der isoleret fra den øvrige bane giver dig mulighed for at aflæse den aktuelle indstilling af din dekoder, herunder også adresser på Märklin lokomotiver med DIP swits / museklaver, samt forskellige indstiller af de elektroniske dekodere hvor accelaration, bremseforsinkelse samt maksimal hastighed både kan udlæses og ændres.